سنگ آمتیست و خواص آن (Amethyste)

سنگ آمتیست و خواص آن (Amethyste)

سنگ آمتیست Amethyste

سختی : 7      ورن مخصوص : 6/2   شکست نور : 54/1

این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است آمتیست گران بهاترین سنگ در گروه کوارتزها  به شمار می رود. این سنگ را در کتب جواهرشناسی اسلامی قدیم ((جمشت)) گفته اند لکن نام آن در لاتین ( آمتیست ) است . نام آمتیست از زبان یونانی مشتق شده و به معنای (( مست نبودن )) است چون می پنداشتند که  دست بند و یا گردن بندی از آمتیست هنگام می خواری مانع مستی می شود و البته دانشمندان جواهرشناسان ایرانی و عرب نیز در کتب خود به این مساله اشاره کرده اند .

بعضی از بلورهای آمتیست در مقابل نور خورشید قسمتی از رنگ خود را از دست می دهند .با وجود این اشعه x رنگ اولیه آن را می تواند باز گرداند . بلورهای آمتیست با حرات زیاد به رنگ های زرد روشن ، قهوه ای ، سبز و آبی در می آیند و رنگ های زرد آن به عنوان سیترین فروخته می شود . شکنندگی از دیگر ویژگی های این سنگ است لذا باید دقت بسیار آن را نگاه داشت . تولید کنندگان عمده آن کشورهای برزیل ، روسیه ، استرالیا ، آلمان ، اروگوئه می باشند و در ایران نیز یافت می شود.

خواص و فواید :

آمتیست اراده را تقویت می نماید حکما عقیده دارند که استفاده از این سنگ از این سنگ برای ترک عادت ناپسند بسیار مفید است لذا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر سیگار و یا مشروبات الکلی را دارند از این سنگ استفاده می کندد همچنین این سنگ به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و نیز بهبود حمله های عصبی به ویژه صرع بسیار مفید است علاوه بر آن برای رفع بی خوابی و کابوس سفارش می کنند که آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند.

آمتیست با رنگ بنفشی که دارند ارزش فوق العاده ای در شفا بخشی خصوصا در زمینه درمان با رنگ ها دارد . زدودن انرژی منفی  , از دیگر ویژگی های آمتیست است که آن را به انرژی های مثبت تبدیل می کند تکه ای از سنگ آمتیست را در گوشه ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن انرژی های مثبت در فضا و ذهن و روح شما به تعادل و آرامش دست یابید و از تشویش , اضطراب و هراس دور گردید.

 خرید انگشتر آمتیست

نظرات کاربران

نظر بدهید