سنگ زبرجد و خواص آن Peridot

سنگ زبرجد و خواص آن Peridot

سنگ زبرجد :

سختی : 7 - 6/5       وزن مخصوص : 3/4 - 3/2    شکست نور : 1/65 - 1/63

زبرجد در رنگ های سبز زیتونی و زرد مایل به سبز یافت می شود اما رنگ ایده آل برای زبرجد سبز چمنی با ته رنگ زرد یا قهوه ای است . زبرجد با کیفیت باید کاملا شفاف باشد اگرچه گاهی در آن بلورهای تیره بسیار ریز کرومیت یافت می شود این سنگ دارای جلای روغنی است و گوهری نرم است که پس از مدتی پولیش و جلای خود را از دست می دهد .

اگرچه زبرجد مصنوعی ساخته نشده , اما سنگ های تومالین سبز و زیرکن سبز گاهی به جای زبرجد عرضه می شود ,  لذا پدیده شکست دوگانه قوی نوری در زبرجد راه خوبی برای تشخیص زبرجد اصلی از تقلبی آن است به طوری که اگر از طریق ضخامت نگین به صفحات زیرین نگاه کرده شود می توان دوبله به نظر آمدن اضلاع قسمت زیرین نگین را با چشم غیر مسلح مشاهده کرد . گفتنی است انواع زبرجدهای تیره رنگ را می توان به وسیله حرارت به رنگ روشن تری تبدیل کرد همچنین زبرجد در اسیدهای معدنی و اسید های سولفوریک تجزیه شده و باقی مانده سیلیس ژلاتینی برجای می گذارد.

بزرگ ترین نگین زبرجد تراش داده شده جهان 310 قیراط وزن دارد و در موزه ای در شهر واشنگتن نگهداری می شود.

کشورهای برمه ، پاکستان ، استرالیا ، روسیه ، برزیل ، آفریقای جنوبی ، آمریکا ونروژ مهم ترین استخراج کنندگان این سنگ می باشند که گفته می شود نوع آمریکایی و نوع نروژی آن مرغوبیت بهتری دارند.

خواص و فواید زبرجد :

گذاشتن این سنگ بر روی چاکرای قلب در هر روز علاوه بر از بین بردن ناراحتی های قلبی و جلوگیری از لخته شدت خون سبب می شود تا غم و افسردگی ناشی از آن و نفرت و حسادت از دل و روح پاک گردد و روحی لطیف و بخشایش گر به وجودآورد .  زبرجد رفع کننده کابوس های شبانه بوده و مشهور به سنگ آرامش و التیام بخش می باشد هم چنین این سنگ برای رفع بیماری های پوستی به ویژه اگزما اکنه و جوش های صورت تاثیر می گذارد .از این رو خوب است تکه ای از زبرجد را برای چند ساعتی در آب بگذارند و آب را بر روی پوست های حساس بمالند.

برای خرید انگشتر زبرجد اصل و مشاهده نمونه محصولات دارای نگین زبرجد بر روی تصویر زیر کلیک کنید .

خرید انگشتر زبرجد اصل

نظرات کاربران

نظر بدهید