عقیق و خواص آن ( Agate )

عقیق و خواص آن ( Agate )

عقیق  ( Agate ) :

سختی : 6/5 – 7      وزن مخصوص : 2/5– 2/7          شکست نور : 1/54

 عقیق در رنگ های قرمز ، زرد ، خاکستری مایل به آبی و سفید یافت می شود . همچنین سنگهائی وجود دارد که به سبب شباهت ساختاری و فیزیکی جزء خانواده عقیق محسوب می شوند مانند عقیق سلیمانی یا چشمی ( باباقوری ) , عقیق شجری , عقیق خزه ای.

گاهی از اوقات ,  سنگ عقیق را به دلیل کم رنگی و زیبایی بیش تر رنگ آمیزی می کنند . برای این کار ابتدا عقیق را در اسید یا تیزاب گرم می شویند و بعد از تراش نهائی آن را رنگ کرده و جلا می دهند. برای قرمز رنگ کردن آن عقیق را در داخل محلولی از نیترات آهن قرار داده و حرارت می دهند که با تغییر در غلظت محلول و درجه حرارت می توان انواع رنگ های قرمز را حاصل نمود . البته عقیق های زرد رنگ را بدون استفاده از مواد رنگ زا و فقط به وسیله حرارت دادن به رنگ قرمز تبدیل می کنند.

همچنین برای زرد  کردن آن , عقیق را ابتدا در اسید هیدروکلریک قرار داده و پس از اشباع به آرامی حرارت می دهند . برای سبز کردن آن نیز عقیق را در محلول نمک کرم یا محلول نیترات اشباع کرده و حرارت می دهند . البته عقیق سبز بسیار شبیه به یشم بوده و تشخیص آن ها از یکدیگر آسان نیست . جالب است بدانید که سنگ عقیق به علت مقاومت در برابر مواد شیمیایی در صنعت نیز کاربرد دارد.

خواص و فواید عقیق  :

عقیق دارای طبعی گرم و مرطوب است و از دیرباز قبایل و ملل کهن جهان عقیق را سنگ مقدسی دانسته و آن را از خود دور نمی کرده اند .عقیق سنگی که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است .

عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید به ویژه برای زنان بسیار فایده دارد . هم چنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و بر قراری تعادل و هماهنگی در آن ها مفید است . عقیق انرژی فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط سبب پاک سازی هاله از انرژی های منفی می شودهم چنین عقیق برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و بر طرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار موثر است.

در صورت تمایل به خرید انگشتر عقیق اصل بر روی تصویر زیر کلیک کنید

خرید انگشتر عقیق اصل

نظرات کاربران

نظر بدهید