سنگ ماه و خواص آن ( Moon Stone )

سنگ ماه و خواص آن ( Moon Stone )

سنگ ماه ( Moon Stone ) :

سختی : 6- 6/5       وزن مخصوص : 2/5 –2/8       شکست نور : 1/52

این سنگ دارای جلایی شیشه ایی و تا حدودی شفاف است و به رنگ های شیری و سفید مایل به آبی یافت می شود. نامگذاری این کانی به سبب درخشش ماه گونه آن است که ناشی از انعکاس نور از ساختمان درونی سنگ می باشد , زیرا هنگامی که سطح سنگ را به این طرف و آن طرف متمایل کنیم درخششی سفید تا آبی رنگ روی سطح آن حرکت می کند .

از سنگ ماه باید در مقابل حرارت و اسیدها به خصوص اسید هیدروفلوریک محافظت نمود .  با کیفیت ترین سنگ ماه در برمه و سریلانکا وجود دارد البته از کشورهای هند , برزیل , آمریکا و مکزیک نیز استخراج می شود.

خواص و فواید سنگ ماه  :

سنگ ماه احساسات و عواطف را تحریک می کند و استفاده از آن برای کسانی که روحیه ای خشک و سرد دارند توصیه می شود. هم چنین استفاده از آن به ویژه خانم ها برای تقویت غدد هورمونی وترشحی و تنظیم و متعادل کردن آن ها بسیار مفید است لذا در هنگام اختلالات هورمونی و کم کاری یا پرکاری غدد بدن هم چون هیپوفیز , تیروئید و پانکراس از این سنگ می توان استفاده نمود و آن را بر روی چاکرای مخصوص نزدیک این غدد گذاشت . گفته اند به گردن آویختن این سنگ از حمله های عصبی نظیر صرع , میگرن و جنون جلوگیری کرده و برای درمان آن ها مفید است.

نظرات کاربران

نظر بدهید