کوارتز و خواص آن ( Quartez )

کوارتز و خواص آن ( Quartez )

کوارتز و خواص آن  :

سختی : 7       وزن مخصوص : 2/6 – 2/65       شکست نور: 1/55

کوارتز یکی از فراوان ترین کانی های روی زمین است و در اکثر کشورها یافت می شود این سنگ در کتب جواهرشناسی قدیم اسلامی المرو نامیده شده است کوارتز خالص بی رنگ است که همان کریستال سنگ نامیده می شود وکوچک ترین ناخالصی در آن موجب ایجاد انواع رنگ های چون زرد بنفش و ارغوانی شیری دودی و صورتی تا قرمز می گردد.

رنگ زرد کوارتز را سیترین و بنفش تا ارغوانی آن را آمتیست می نامند . کوارتز دودی اشاره به رنگ آن است و در گونه رنگ های دودی روشن تا قهوه ای تیره و حتی سیاه یافت می شود که اگر خیلی تیره باشد " موریون "  خوانده می شود . کوارتز بر اثر تابش اشعه به رنگ دودی در می آید وعمده کوارتزهای دودی بر اثر تابش اشعه به این رنگ در آمده اند . بلورهای کوارتز صورتی اغلب دارای ترک ها و ناخالص ها بوده و کدر است رنگ کوارتز صورتی غالبا ثابت نیست وممکن است رفته رفته تغییر کند.

سنگ کوارتز دارای خاصیت پیزو الکتریک یعنی پیدا کردن بار الکتریکی بر اثر فشار یا ضربه و خاصیت " پیرو الکتریک "  یعنی شارژ الکتریکی مثبت ومنفی در دو سر بلور در نتیجه مالش و حرارت می باشد . که از این خاصیت در ساخت ساعت های کوارتزی و کنترل فرکانس های رادیویی استفاده می شود لازم به ذکر است بر کوارتز فقط اسید هیدروفلوریک اثر می گذارند.

خواص و فواید کوارتز آبی Quartz Blue :

کوارتز آبی سنگ سبب تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در برابر اشعه های مضر می گردد لذا قرار دادن آن در کنار تلویزیون و کامپیوتر مناسب است . این سنگ بر چاکرای گلو بسیار تاثیر گذار بوده و حنجره وریه ها را تقویت می کند , استفاده از آن برای دفع افسردگی و دلتنگی به ویژه برای کسانی که در غربت به سر می برند مفید است.

خواص وفواید کوارتز دودی Smoky Quartz :

کوارتز دودی سبب تقویت ماهیچه ها و عضلات بدن و رفع انقباض وگرفتگی آن ها می شود و به رباط ها و زانوها نیرو می بخشد هم چنین سنگی درد زداست که دردهای کمر و عضلات را تسکین می دهد . همراه داشتن کوارتز دودی برای کسانی که اندامی ضعیف دارند مناسب است چرا که با انرژی مثبت فراوانی که انتقال می دهد سبب تقویت قوای بدن آن ها می شود. استفاده از آن را برای کسانی سفارش می کنند که دچار منفی بافی و افسردگی گردیده اند و نا امیدند . همراه داشتن کوارتز دودی در طول روز برای افزایش اراده و قدرت تصمیم گیری مناسب است و سپر محافظی در برابر نیروهای منفی و تشعشعات می باشد.

خواص و فواید کوارتز صورتی Roze Quartz :

کوارتز صورتی با انرژی فراوانی که از خود می پراکند برای تقویت قلب ، پایین آوردن فشار خون و تنظیم دستگاه گردش خون باز شدن گرفتگی رگ ها و درمان بیماری های قلبی و سرطان خون مفید است همچنین از این سنگ قرن ها برای درمان مشکلات نازایی و تقویت قوه باروری هریک از جنسیت ها استفاده می کرده اند . اگر از بی خوابی وآشفتگی روحی در هنگام استراحت خود رنچ می برید بر روی زمین دراز بکشید وکوارتز صورتی را در دست بگیرید و به راحتی استراحت کنید. همراه داشتن این سنگ افسردگی ونگرانی های درونی را از بین می برد و فشارهای روحی وارد شده را درمان می کند همراه داشتن آن را برای کسانیی سفارش می کنند که روحیه خشک سرد و بی احساس دارند چرا که روحیه بخشش محبت دوست داشتن و عشق ورزی را در آن ها می افزاید.

خواص و فواید کوارتزی شیری شفاف  Milky Quartz :

امروزه به طور وسیعی از کوارتز شیری و درمان استفاده می کنند . لذا به آن کوارتز شفابخش اعظم نیز می گویند. کوارتز شیری در هر جای بدن که قرار گیرد انرژی آن قسمت را فوق العاده افزایش می دهد لذاد برای رفع خستگی وترمیم و بازیابی قوا مناسب است . کوارتز شیری سیستم عصبی بدن را تقویت می کند و غدد و هورمون ها را فعال و تنظیم می نمیاد . رومیان در گذشته برای کاهش  تب ، درد و ورم از آن استفاده می کرده اند به طوری که که هنگام تب قطعه ای کوارتز را روی زبان بیمار می گذاشتند .  گذاشتن قطعه ای از کوارتز شیری را در محل کار و خانه سفارش می کنند؛  زیرا علاوه بر دفع نیروهای منفی از محیط سبب تعادل روح و تحرًک وپرانرژی شدن بدن می شود.

نظرات کاربران

نظر بدهید