راهنمای خرید و معرفی زیباترین انگشتر نقره مردانه و زنانه

راهنمای خرید و معرفی زیباترین انگشتر نقره مردانه و زنانه

کمتر کسی پیدا می شود که به جواهرات علاقه نداشته باشد این موضوع فقط خاص خانم ها نیست خیلی از آقایان به خاطر خواص اعجاب انگیز نقره و نگین های روی آن از انگشتر نقره استفاده می کنند. همان طور که می دانید، نقره علاوه بر جنبه زیبایی از خواص درمانی زیادی هم برخوردار است، یکی از این خواص سم‌ زدایی بدن است.
انگشتر نقره نگین دار در بین مردان ایرانی طرفداران زیادی دارد، زیرا سنگ‌های روی انگشتر هم خواص پزشکی زیادی دارند به همین جهت روایات زیادی هم در این مورد وجود دارد.

انگشتر تا به امروز به عنوان محبوب ترین اکسسوری در بین زنان و مردان شناخته میشود و رد پایی از آن در فرهنگ هر ملت به چشم میخورد .
اگر به انگشتر علاقه مند هستید اما در انتخاب انگشتر سردرگم هستید ، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع انگشتر نقره ،انتخاب ،نحوه نگهداری و نکات طلایی خرید نقره آشنا شوید. 

خواص نقره 

نقره خواص بیشماری دارد برای سلامتی جسم و روح دارد که به برخی از آنها به اختصار اشاره میکنیم ؛

1-نقره یک آرام بخش قوی است ، برخلاف طلا که گاهی میتواند موجب استرس شود ، نقره خاصیت ضد استرس و آرام بخش دارد و میتواند تنش های عصبی را از فرد دور کند.

2-تسکین درد : نقره از معدود فلزاتی است که از طریق پوست با بدن ارتباط مستقیم میگیرد و میتواند به تسکین درد کمک کند.

3-خاصیت میکروب کشی بی نظیر: نقره دارای خاصیت میکروب زدایی بسیار بالاست، به همین دلیل پزشکان استفاده از نقره را به زنان و مردان به خصوص در زمستان توصیه میکنند ، نقره میتواند از ابتلا به بیماری هایی که منشا میکروبی دارند مانند آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کند . آورده اند که نقره باعث از بین بردن بیش از 650 نوع میکروب میشود.

4-بهبود گردش خون : اگر در شمار افرادی به حساب می آیید که دست یا پایشان به صورت مداوم خواب میرود باید بدانید گردش خون در بدن شما به شکل ایده آل انجام نمیشود و یا دچار افت فشار‌‌خون هستید ، در هر‌‌صورت نقره برای شما یک انتخاب فوق العاده است ،به همراه داشتن یک انگشتر نقره به تنظیم فشار خون و گردش خون مناسب در بدن کمک بسیاری میکند .

5-تقویت سیستم ایمنی بدن : حتما میدانید که در برخی از داروها مقادیری نقره وجود دارد ، دلیل آن هم این است که فلز نقره باعث از بین بردن میکروب ها میشود بدون آنکه به سایر بافت های بدن آسیب بزند .

6- نقره یک آزمایشگاه سیار : حتما پیش آمده که انگشتر نقره شما درون دستتان سیاه و باعث ناراحتی شما شده اما باید بدانید این یکی از بزرگترین مزایای نقره است ، غدد درونی وقتی کار خود را به درستی انجام نمیدهند موادی تشرح میکنند که به واسطه تعریق از بدن خارج میشود که در تماس با نقره موجب سیاه شدن آن میشوند ،تیره شدن رنگ نقره یک زنگ خطر و هشدار جدی پیرامون سلامتی شماست.

7-افزایش شادابی پوست

8-بهبود جراحات و زخم های سطحی

9-کاهش درجه حرارت بدن و جلوگیری از گرما زدگی

10-بهبود عملکرد سیستم گوارشی

10 اصل نگهداری نقره 

اکنون که تا حدودی با خواص شگفت انگیز نقره آشنا شدید، بهتر است نگهداری از جواهرات نقره را نیز یاد بگیرید.

  • از اسپری کردن عطر و ادکلن بر روی نقره خودداری کنید.
  • از تماس با مواد شوینده قوی جلوگیری شود.
  • در استخر به دلیل وجود کلر ، نقره در دست نداشته باشید.
  • از برخورد شدید نقره با سایر اشیا  جلوگیری شود.
  • از رها کردن نقره در آفتاب پرهیز کنید.
  • از تماس نقره با روغن خودداری کنید.
  • از استحمام مکرر با نقره بپرهیزید.
  • نقره را در حرارت بالا یا آب گرم نگذارید.
  • از به هم تنیدن جواهرات گوناگون باهم اجتناب کنید و برای هر کدام جای مشخصی در‌‌نظر بگیرید.
  • هنگام تعریق بسیار نقره را از بدن دور کنید.

انگشتر سفارشی نقره 

زیباترین انگشتر‌‌های نقره

انگشتر نقره بدون نگین

 این انگشتر که به حلقه مرسوم است، اولین و بهترین پیشنهاد برای آقایان متاهل است که به حلقه های طلا و‌‌حلقه های مردانه ی گران قیمت علاقه ای ندارند .
حلقه های نقره ی ظریف در شمار زیباترین انگشتر‌‌های مردانه قرار دارند ، همچنین علاقه مندان به خرید انگشتر نقره میتوانند انگشتر موردنظر خود را ، به صورت جفت نیز سفارش دهند .

انگشتر نقره عقیق

انگشتر عقیق مردانه و زنانه دارای طرفداران بسیار زیادی است ، زیرا علاوه بر زیبایی خواص بسیاری نیز دارد .

عقیق به عنوان یک ضد آلرژی قوی شناخته میشود، رطوبت بدن راه حفظ میکند و حرارت بالای بدن را پایین می آورد .

علاوه بر این، موجب تنظیم هورمون های بدن میشود و اضطراب و تنش را دور میکند .

انواع سنگ عقیق عبارت است از :

*عقیق سرخ و سبز و کبود و ...

*عقیق شجر

*عقیق آتشین

*عقیق سلیمانی

انگشتر نقره فیروزه 

از زیباترین و پرطرفدارترین انگشتر‌‌های نقره، میتوان به انگشتر فیروزه اشاره کرد، فیروزه‌ی نیشابور با کیفیت ترین و گران ترین فیروزه ی جهان است . فیروزه با اختلاف در زمره ی محبوب ترین انگشتر‌‌های مردانه قرار دارد ، هرچند نگهداری از فیروزه همواره با دشواری هایی همراه است اما استفاده از این سنگ ارزشمند هر روزه با استقبال بیشتری رو به رو میشود .

فیروزه با رنگ های فیروزه ای، آبی آسمانی و سبز در طبیعت یافت میشود و علاوه برا رنگ منحصر‌به فرد و زیبا دارای خواص بیشماری برای روح و جسم است .

از جمله خواص فیروزه برای بدن میتوان به اختصار به این موارد اشاره کرد :

*ضد ویروس و باکتری

*بهبود درد گلو

*بهبود درد کبد

*تقویت کننده چشم

*سلامت قلب

*درمان درد مفاصل

*التیام زخم

 خواص فیروزه برای روان :

*درمان افسردگی

*تقویت قدرت تکلم

*دفع استرس و انرژی های بد

*جلوگیری از کابوس

انگشتر یاقوت

سنگ های بسیاری به یاقوت شبیه هستند اما جال است بدانید یاقوت درشمار نایاب ترین سنگ‌های طبیعت است.

یاقوت زرد، سرخ، کبود از معروف ترین یاقوت های موجود هستند .

 انگشتر زمرد 

از مقاوم ترین سنگ ها در برابر دما سنگ زمرد است ، زمرد به رنگ سبز روشن در طبیعت وجود  دارد ، زمرد در انگشتر‌‌‌های نقره نگین دار دارای محبوبیت بالایی در بین آقایان است.

انگشتر در نجف 

خواستگاه در نجف شهر نجف است ، در میان انگشتر‌‌های نقره با سنگ در نجف ، آن دسته که سنگ آنها از رودخانه پیدا شده است دارای شفافیت بالاتری است و خواهان بیشتری نیز دارد .

انگشتر حدید

بیشترین دلیل استفاده از سنگ حدید خاصیت چشم زخم آن است، رنگ سنگ حدید مشکی است و دارای خواص بسیاری برای قلب ، گوارش و گردش خون است . 

5 نکته ی طلایی خرید انگشتر نقره 

 

1-قیمت انگشتر : در مرحله ی اول باید توان پرداخت خود را بسنجید ، با این کار و مقایسه قیمت انگشتر‌‌‌های نقره باهم متوجه میشوید که توان خرید کدام انگشتر را دارید و کدام از دایره ی انتخاب شما حذف میشود .

2-ظاهر انگشتر : زیور‌‌‌‌‌‌‌‌‌آلاتی که استفاده میکنید نشان دهنده ی عواطف، احساسات و خلق و‌‌خوی شماست ، با انتخاب انگشتر مناسب میتواند بخشی از هویت خود را برای دیگران شرح دهید بی آنکه پیرامون آن صحبتی کرده باشید .

3-نگین انگشتر : در خرید انگشتر نقره یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد نگین انگشتر است ، توجه داشته باشید که نگین انگشتر اصل باشد ، همچنین با توجه به خواص متفاوت سنگ‌ها ، سعی کنید سراغ انگشتری بروید که برای شما مفید باشد .

4- عیار نقره : بهترین عیار برای فلز نقره 925است ، به این معنی که از 1000واحد موجود 925عدد از آن نقره و 75 فلز دیگری ‌است که برای استحکام به نقره اضافه میشود .

5-اندازه انگشتر : در‌‌هنگام خرید اینترنتی انگشتر، ابتدا سایز انگشت خود را به وسیله ی حلقه های اندازه گیر بسنجید و سپس نسبت به سفارش اقدام کنید . بهتر است تعیین سایز در ساعات انتهایی روز و هنگامی که دست گرم است انجام شود .

6-شکل ظاهری انگشتر: شکل دست از جمله مواردیست که در هنگام خرید انگشتر باید به آن توجه کرد ، برای انگشت‌ های باریک و بلند بهتر است از نگین های گرد استفاده شود ، همچنین انگشتر‌‌های ظریف با نگین لوزی نیز انتخاب مناسبی برای دست های تپل هستند .

نظرات کاربران

نظر بدهید