نقش انگشتر امام حسین (ع)

نقش انگشتر امام حسین (ع)

نقش انگشتری های امام حسین :

امام صادق از جد خود امام سجاد نقل می کنند امام حسین دو انگشتری داشت که نقش یکی از آن ها " لا اله الا الله عده للقا الله " نیست خدای جز خداوند یگانه , آماده شو برای ملاقات خداوند.

و دیگری " ان الله بالغ امره " به معنای ( همانا زمان امر الهی فرا رسیده ) بود . امام صادق می فرماید : نقش نگین ( یکی از انگشترهای امام حسین ) چنین بوده " حسبی الله ".

در حدیث دیگری امام صادق فرموده اند : نقش انگشتر دیگر امام حسین این چنین بوده است " الحمدالله " .انگشتر دیگری نیز با نقش " علمت فاعمل " به معنای ( اگر دانستی پس عمل کن ) برای آن حضرت گفته اند. .

امام عسگری از اجدادشان چنین نقل می فرماید : همانا حضرت زهرا (ع) انگشتری داشتند که نگین آن عقیق بوده است . پس چون هنگام وفات حضرت زهرا فرا رسید ,  آن را به فرزند خود امام حسن مجتبی دادند تا آن که امام حسن در لحظات آخر عمر شریف خود , هنگام شهادت ,  آن را به برادر خود امام حسین بخشیدند . امام حسین می فرماید : میل بسیار شدیدی پیدا کردم برای آن که خطی بر روی این انگشتری حک کنم . پس در عالم خواب حضرت عیسی (ع) را دیدم و به ایشان گفتم : یا روح الله بر روی این انگشتری چه چیزی بنویسم ؟ فرمود : روی آن بنویس " لا اله الا الله الملک الحق المبین " این جمله در ابتدای تورات و آخر انجیل آمده است.

منبع : ارشاد القلوب ص 150 - الغیبه ص 297

نظرات کاربران

نظر بدهید