نقش انگشتر پیامبر اکرم (ص)

نقش انگشتر پیامبر اکرم (ص)

نقش انگشترهای پیامبر اکرم

عبدالله بن سنان می گوید با امام راجع به انگشتر پیغمبر صحبت می کردیم آن حضرت فرمود : آیا دوست داری که آن را به تو نشان دهم؟ عرض کردم بله , پس دستور فرمود تا کیسه ای مهر کرده از درون خانه بیاورند حضرت در آن را باز فرمود و انگشتری از آن بیرون آورده که جنس آن نقره بود و نگینی سیاه رنگ داشت و بر روی آن نوشته شده بود " محمد رسول الله " .

روایت شده وقتی نام و آوازه پیامبر و ادعاینبوت ایشان به گوشی نجاشی پادشاه حبشه رسید به اطرافیانش گفت : من باید این مرد را آزمایش کنم , برای او هدایایی می فرستم و صحت یا کذب ادعایش را می فهمم . آن گاه هدایای گران بهایی مانند نگین یاقوت و عقیق را برای پیامبر فرستاد چون این هدایا به پیامبر رسید ایشان این هدایا را میان اصحاب تقسیم کرد و برای خود تنها نگین سرخی را برداشت . پس نگین عقیق را به امیر مومنان داد و فرمود آن را پیش کسی ببر تا بر روی آن چیزی را بنویسد که دوست دارم در یک سطر بنویسد : " لا اله الا الله " پس امیر مومنان نگین را به حکاک داد و به او فرمود بر روی آن دو جمله در دو سطر بنویس : یک سطر کلمه " لا اله الا الله " رابنگار که پیامبر دوست دارد و یک سطر هم  کلمه " محمد رسول الله " را بنگار که من دوست دارم . حضرت علی بعد از مدتی نگین را از حکاک گرفت و خدمت پیامبر آورد . پیامبر اکرم دیدند که بر روی آن سه سطر نوشته شده است رسول خدا فرمود : یا علی به تو گفتم که بر آن یک سطر بییش ننویس و حال آن که بر آن سه سطر نوشته شده است حضرت علی عرض کرد یا رسول الله به حقیقتت قسم به حکاک امر نکردم مگر آنچه شما دوست دارید یعنی " لا اله الا الله " و آن را که خود دوست داشتم یعنی " محمد رسول الله " پس در این هنگام جبرئیل نازل شد و عرض کرد : یارسول الله خداوند عزوجل بر تو سلام می فرستد و می فرماید : ای پیامبر امر کردی که بنویسد بر سنگ عقیق آن چه را دوست داری و علی هم امر کرد بنویسد آنچه را دوست دارد ومن هم نوشتم بر آن عقیق آن چه را دوست دارم و آن کلمه " علی ولی الله " است.

امام صادق فرمود : رسول خدا دو انگشتری داشت بر یکی از آنها " لا اله الا الله محمد رسول الله " وبر دیگری " صدق الله " حک شده بود .

نظرات کاربران

نظر بدهید